FITNESS

FITNESS4/11/2018

Ιππασία ως εναλλακτική άθληση και ψυχοθεραπεία.

Τα τελευταία χρόνια, λόγο επιθυμίας της κόρης μου να ασχοληθεί με την ιππασία, έχω την ευχαρίστηση, μια φορά την εβδομάδα να ξεφεύγω από την καθημερινότητα και την ρουτίνα και να έρχομαι σε επαφή με αυτά τα υπέροχα ζώα! Και μόνο το περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται, η εξοχή, η φύση, η αποκέντρωση από την φασαρία και το άγχος της πόλης, σε ηρεμούν και σου αλλάζουν την διάθεση.

Η ιππασία, πέρα από άθλημα, βοηθάει πάρα πολύ και στην ψυχολογία, ακόμη και του θεατή. Αυτό, θα το αντιληφθείς στα πρώτα κιόλας λεπτά που θα βρεθείς εκεί. Ας δούμε όμως τι ακριβώς προσφέρει η ιππασία, τόσο στο σώμα μας όσο και στην ψυχή μας:

Ισορροπία και σταθερότητα.
Όταν ανεβαίνεις σε µια ασταθή «επιφάνεια» όπως η πλάτη ενός αλόγου, η ισορροπία έχει κύρια σημασία. Ακούγεται αρκετά εύκολο όταν κάποιος απλά κρατάει το άλογο και το κάνει βόλτα, αλλά το πράγμα αλλάζει όταν προστεθεί η ταχύτητα.
Συντονισμός.
Είναι πολλά αυτά που πρέπει να κάνεις ταυτόχρονα για να οδηγήσεις ένα άλογο. Απαιτεί συντονισμένη πίεση των ποδιών, των χαλιναριών και σωστή στάση σώματος. Ιππεύοντας θα αρχίσεις να αντιλαμβάνεσαι καλύτερα τις κινήσεις που πρέπει να κάνεις. Έπειτα από λίγο καιρό, θα είσαι εξαιρετική στις ταυτόχρονες αλλά ανεξάρτητες κινήσεις των χεριών, του σώματος και των ποδιών.
Εκγύμναση όλων των μυών.
Ένας αναβάτης πρέπει να «σφίγγει» όλους τους µυς του σώματος για να ιππεύσει και να μείνει πάνω στη σέλα. Ο κορμός πρέπει να είναι σφιχτός για να προστατεύει τη σπονδυλική στήλη και να κρατάει τον αναβάτη όρθιο. Οπότε παράλληλα γυμνάζονται προσαγωγοί, τετρακέφαλοι, κοιλιακοί, δικέφαλοι και γλουτοί.
Ευλυγισία.
Όσο περισσότερο ιππεύεις τόσο θα βελτιωθεί η ευλυγισία σου. Και καλύτερη ευλυγισία, σημαίνει μεγαλύτερο εύρος κινήσεων.
Απώλεια θερμίδων.
Με µία ώρα ιππασίας καις περίπου 400 θερμίδες.
Βελτίωση της οπτικής-χωρικής αντίληψη.
Πέρα από το σώμα, στην ιππασία δουλεύουν πολύ και τα μάτια, έτσι ώστε να μπορούν να αντιληφθούν γρήγορα το χώρο ή τυχόν εμπόδια.
Βελτίωση της αυτοπεποίθηση.
Η ιππασία προσφέρει στον αναβάτη τρομερή αυτοπεποίθηση. Νοιώθεις ότι κυριαρχείς, ελέγχεις το άλογό σου και τον εαυτό σου.
Συναισθηματικός έλεγχος και αυτό-πειθαρχία.
Όταν κάνεις ιππασία, πρέπει να είσαι απόλυτα ήρεμος και αφοσιωμένος σ’ αυτό. Έτσι μαθαίνεις να ελέγχεις τα συναισθήματα σου και να ξεχνάς ότι σε προβληματίζει.
Βελτίωση της αντίληψης κινδύνου.
Για να μπορείς να ιππεύσεις θα πρέπει πρώτα να ξεπεράσεις τους φόβους σου. Θα πρέπει να πιστέψεις οτί μπορείς να ελέγξεις, να επιβληθείς και να εμπιστευτείς το άλογό σου.
Μείωση του στρες και του άγχος.
Η ηρεμία που σου προσφέρει, είναι απίστευτη! Πάνω στο άλογο νοιώθεις ελεύθερος. Τα άγχη και τα προβλήματα, απλά φεύγουν και αφήνονται πίσω με ένα τρόπο μαγικό. Έρευνες έχουν δείξει ότι και μόνο το να στεκόμαστε κοντά σε άλογα αλλάζει τη ροή των εγκεφαλικών μας κυμάτων, μειώνει την αρτηριακή μας πίεση και ελαττώνει το στρες. Και μόνο στη θέα ενός αλόγου ηρεμούμε και συγκεντρωνόμαστε στην παρούσα στιγμή.

Μια δοκιμή θα σε πείσει! Σου προτείνω ανεπιφύλακτα, να το συνδυάσεις ως απόδραση και το Σαββατοκύριακο να βρεθείς σ’ έναν ιππικό όμιλο, να πιείς τον καφέ σου και να έρθεις σε επαφή με αυτά τα επιβλητικά, μαγευτικά και άκρως φιλικά ζώα…Είμαι σίγουρη, πως θα σε μαγνητίσουν και θα ανυπομονείς να δοκιμάσεις να ιππεύσεις.

Tips
• Φόρεσε ίσιες, άνετες μπότες.
• Άνετα ρούχα και κατά προτίμηση κολάν.
• Να είσαι χαλαρή, να εμπιστευτείς τον εκπαιδευτή σου και πρωτίστως το άλογό σου.
• Απόλαυσέ το!