ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ3/19/2018

Νοιώθεις σαν ηφαίστειο έτοιμο να εκραγεί; Μάθε πως να διαχειριστείς τον θυμό σου.

Κανείς μας δεν ξυπνάει το πρωί, με προδιάθεση να θυμώσει ή να νευριάσει με τους γύρω του ή με καταστάσεις! Αλλά τον θυμό, μας τον προκαλούν οι άλλοι ή εμείς οι ίδιοι;

To να νευριάσεις ή να θυμώσεις με καταστάσεις, είναι φυσιολογικό. Το κακό είναι ότι όταν θυμώνουμε ξεσπάμε στους γύρω μας! …Και δυστυχώς κάποιες φορές, άδικα … χωρίς λόγο κα αιτία!

Διάφορα δυσάρεστα γεγονότα που συμβαίνουν στην ζωή μας, είναι η κύρια αιτία για το αίσθημα του θυμού, το οποίο ακολουθείτε μετά την θλίψη. Θα ήταν άτοπο να αναφερθώ εγώ (βάση μελετών) στα γεγονότα τα οποία προκαλούν στενοχώρια στον κάθε άνθρωπο. Ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και αυτός κρίνει το πόσο σημαντικό ή ασήμαντο είναι το κάθε τι αντιμετωπίζει και βιώνει!
Εγώ θα σταθώ στο γεγονός ότι όταν θυμώνουμε, δυστυχώς ξεσπάμε στο κοντινό μας περιβάλλον. Στους ανθρώπους που είναι δίπλα μας…στον άντρα μας, στο παιδί μας, στην αδερφή μας, στον φίλο μας κτλ. Και όταν ξεσπάμε, λέμε και πράττουμε, ως επί τω πλείστον, λάθος πράγματα!

Πως μπορούμε λοιπόν, να το περιορίσουμε αυτό;
• Αναγνώρισε πότε και με ποιους θυμώνεις. Εάν κρίνεις ότι είσαι άδικη, τότε κάνε τα παρακάτω. Εάν έχεις δίκιο και λόγο, τότε καλά θα κάνεις ελεγχόμενα να θυμώσεις και να ξεσπάσεις. Το να μην ξεσπάμε, μόνο και μόνο για να αποφύγουμε έναν καβγά, δεν είναι και ότι καλύτερο για την σωματική και την ψυχική μας υγεία!
• Μίλα, κουβέντιασε, συζήτησε! Είναι πολύ σημαντικό να αναφέρουμε στους ανθρώπους που είναι γύρω μας (και που θέλουμε να παραμείνουν), τι μας ενοχλεί, τι μας πληγώνει και τι μας θυμώνει!
• Επιβεβαιωμένα, το αίσθημα του στιγμιαίου, έντονου θυμού διαρκεί 10-15 δευτερόλεπτα. Οπότε όταν νοιώσεις ότι θυμώνεις, μέτρα μέχρι το 10 και δώσε βάση στην αναπνοή σου. Έτσι θα έχεις και το χρόνο να σκεφτείς τις συνέπειες που θα έχει η αντίδρασή σου.
• Άλλαξε την κουβέντα. Όταν βλέπεις ότι η ένταση ανεβαίνει και η συζήτηση δεν οδηγεί πουθενά, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να αλλάξεις θέμα συζήτησης ή να την σταματήσεις. Θυμήσου ότι δεν ωφελεί να προσπαθείς να πείσεις κάποιον που δεν καταλαβαίνει ή που δεν θέλει να καταλάβει. Όσο και να προσπαθείς, ο ομιλητής σου απλά θα ακούει αυτά που θέλει να ακούσει!!!
• Κλείσε τα μάτια και σκέψου κάτι όμορφο ή φτιάξει μια εικόνα στο μυαλό σου όπου θα ήθελες να βρίσκεσαι! Κράτα αυτή την εικόνα στο σκληρό δίσκο του μυαλό σου και έχε τη να την χρησιμοποιείς σε τέτοιες καταστάσεις!