FITNESS

FITNESS3/22/2018

Τελικά το νερό βοηθάει στην δίαιτα;

Ακούμε συνέχεια ότι πρέπει να πίνουμε τουλάχιστον 1,5-2 λίτρα νερού την ημέρα. Αλλά γιατί και πού βοηθάει;
Όσον αφορά στο αδυνάτισμα, υπάρχουν αρκετοί λόγοι για να πίνουμε αρκετό νερό τους οποίους θα αναλύσουμε παρακάτω. Παράλληλα όμως διατηρεί και τον οργανισμό μας γερό & υγιή.

Το σώμα μας αποτελείται περίπου 60% από νερό. Όταν ξεκινάμε δίαιτα, το μεγαλύτερο μέρος της απώλειας του βάρους μας οφείλεται στα υγρά που χάνουμε. Για να χαθούν όμως αυτά τα υγρά θα πρέπει να πίνουμε πολύ νερό. Ο οργανισμός μας προσλαμβάνει νερό και από άλλα ποτά, όπως οι χυμοί. Εάν όμως πίνουμε διουρητικά ροφήματα όπως καφές, τσάι, σόδα, ουσιαστικά χάνουμε νερό, συνεπώς πρέπει να πίνουμε περισσότερο για να το αντιακαταστήσουμε. Έαν θέλετε να αδυνατίσετε, καλύτερα να πίνετε κρύο νερό, γιατί τότε οργανισμός σας θα πρέπει να δαπανήσει περισσότερη ενέργεια (θερμίδες), για να το θερμάνει και να το φέρει στη θερμοκρασία του σώματος.

Η διαδικασία καύσης θερμίδων, απαιτεί επαρκή ποσότητα νερού, προκειμένου να λειτουργήσει στο maximum. Η έλλειψη νερού επιβραδύνει τη διαδικασία καύσης του λίπους . Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η κατανάλωση 2 λίτρων νερού σε μια μέρα μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση ενέργειας κατά περίπου 96 θερμίδες ανά ημέρα.

 Όσο περισσότερο νερό πίνουμε, τόσο αυξάνουμε τον μεταβολισμό μας και μειώνουμε την όρεξή μας. Δοκιμάστε να πίνετε περισσότερο νερό σε κάθε γεύμα. Θα διαπιστώσετε ότι θα χορταίνετε πιο γρήγορα, με λιγότερο φαγητό. Το να πίνετε νερό περίπου μισή ώρα πριν από τα γεύματά μπορεί επίσης να μειώσει την ποσότητα των θερμίδων που τελικά θα καταναλώσετε . Μια μελέτη, έδειξε ότι όσοι έκαναν δίαιτα και έπιναν 500 ml νερού πριν από τα κύρια γεύματα έχασαν 44% περισσότερο βάρος σε μια περίοδο 12 εβδομάδων, σε σύγκριση με άλλους που δεν το έκαναν.

Η έλλειψη νερού οδηγεί σε μείωση της παροχής οξυγόνου στους μύες μας. Αυτό μας κάνει να αισθάνόμαστε κουρασμένοι ενώ έχει συνέπειες και στην αντοχή μας κατά την άσκηση.Επίσης, το νερό βοηθά στη διατήρηση του μυϊκού τόνου, βοηθα τους μυς να συσπώνται και "λιπαίνει" τις αρθρώσεις.

Οι περισσότερες δίαιτες είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες. Αν δεν πίνεις αρκετό νερό, οι φυτικές ίνες θα προκαλέσουν δυσκοιλιότητα.

Επιπλέον, το νερό βοηθάει στην ενυδάτωση της επιδερμίδας και διατηρεί το ph της σε φυσιολογικά επίπεδα.

Η συνιστώμενη πρόσληψη νερού την ημέρα είναι:
3,7 λίτρα για τους άνδρες
2.7 λίτρα για τις γυναίκες

Βέβαια, οι άνθρωποι που ασκούνται τακτικά ή εχουν έντονη σωματική δραστηριότητα χρειάζονται περισσότερο νερό από την συνιστώμενη την ημέρα.