ΟΜΟΡΦΙΑ

ΟΜΟΡΦΙΑ4/23/2018

Τροφές που ενισχύουν το φυσικό μαύρισμα της επιδερμίδας

Συνέχεια τα τελευταία χρόνια, ακούμε για το πόσο βλαβερός είναι ο ήλιος. Πέρα από τις δερματικές παθήσεις που μπορεί να εμφανιστούν, η ηλιοθεραπεία βλάπτει το κολλαγόνο (πρωτεΐνη του δέρματος), με αποτέλεσμα το δέρμα να χάνει την ελαστικότητά του.

Το μαύρισμα αποτελεί μία φυσιολογική αμυντική λειτουργία του σώματός μας. Με την επίδραση του ήλιου, τα μελανοκύτταρα της επιδερμίδας εκκρίνουν τη μελανίνη για να μας προστατεύσει από την υπεριώδη ακτινοβολία, σκουραίνοντας παράλληλα και το χρώμα του δέρματός μας. Η μελανίνη είναι μια πολύ σημαντική χρωστική για την υγεία του δέρματος, καθώς το προστατεύει από την επιβλαβή επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας. Η παραγωγή της αυξάνεται με την έκθεση στον ήλιο, ωστόσο τα τελευταία χρόνια οι επιστήμονες ισχυρίζονται πως το ομοιόμορφο μαύρισμα έχει άμεση σχέση με τις τροφές που καταναλώνουμε!

Αντί να κάθεσαι λοιπόν με τις ώρες στον ήλιο, προσπαθώντας να μαυρίσεις, ανοίξε το ψυγείο σου! Ουσίες που βοηθούν την παραγωγή της μελανίνης είναι τα καροτενοειδή, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, το σελήνιο, ο χαλκός και τα φλαβονοειδή. Φρούτα και λαχανικά, που έχουν κίτρινο ή πορτοκαλί χρώμα, βοηθούν στο φυσικό, διαρκή μαύρισμα της επιδερμίδας. Τα καρότα, οι ντομάτες, οι γλυκοπατάτες, που περιέχουν το ισχυρό αντιοξειδωτικο καροτίνη, το σπανάκι και το αγριολάχανο περιέχουν μεγάλες ποσότητες β καροτίνης, και συντελούν στο ομοιόμορφο αποτέλεσμα.

Φρούτα και λαχανικά που ανήκουν στην κατηγορία των καροτενοειδών είναι :
• Γλυκοπατάτες
• Πεπόνια
• Καρότα
• Χυμός τομάτας
• Κολοκύθα
• Σπανάκι
• Μπρόκολο

Καρότα: Λόγω της περιεκτικότητάς τους σε νερό (87%) και σε β-καροτένιο, αποτελούν ιδανική τροφή τόσο για την ενυδάτωση του δέρματος όσο και για την επίτευξη ενός ομοιόμορφου μαυρίσματος. Επίσης, έχει βρεθεί ότι τα συστατικά τους έχουν αντικαρκινική δράση για το δέρμα.

Πολύχρωμες πιπεριές: Έχουν 92% περιεκτικότητα σε νερό και είναι πλούσιες σε βιταμίνη C, θειαμίνη, βιταμίνη Β6, β-καροτένιο και φυλλικό οξύ. Ως β-καροτένιο ή καροτενοειδή περιέχεται κυρίως σε φρούτα και λαχανικά με έντονο πορτοκαλοκίτρινο χρώμα (καρότα, πιπεριές, κολοκύθα, εσπεριδοειδή, φράουλες, σταφύλια, μούρα, ντομάτες).

Βερίκοκα: Είναι πλούσια σε β-καροτένιο και λυκοπένιο. Βοηθούν τόσο στην ενίσχυση του μαυρίσματος όσο και στην αντιοξειδωτική προστασία του οργανισμού και του δέρματος.

Όσπρια, ξηρούς καρπούς, σουσάμι: Τα ξερά φασόλια, τα αμύγδαλα και τα φιστίκια είναι τροφές που ενισχύουν την παραγωγή μελανίνης στο σώμα. Η ουσία που τους προσδίδει αυτή την ικανότητα είναι η τυροσίνη, που μπορούμε να βρούμε και στο σουσάμι. Η βιταμίνη Β2 (ριβοφλαβίνη) προστατεύει τους ιστούς του δέρματος από τα ηλιακά εγκαύματα. Τη βρίσκουμε στα μη επεξεργασμένα δημητριακά, στο τυρί και ιδίως στη φέτα, τους ηλιόσπορους, τα αμύγδαλα και τα αυγά. Επίσης, η βιταμίνη Ε ανήκει στα ισχυρά αντιοξειδωτικά. Περιέχεται κατεξοχήν στο ελαιόλαδο, αλλά μπορούμε να τη βρούμε και στα ψάρια και τους ξηρούς καρπούς.

Σκούρα πράσινα λαχανικά: Το μπρόκολο, το σπανάκι και το σπαράγγι είναι τα κυριότερα λαχανικά που βοηθούν στην παραγωγή μελανίνης.Η βιταμίνη C Βοηθά στην παραγωγή του κολλαγόνου και επομένως στην ανάπλαση του δέρματος. Περιέχεται σε πληθώρα τροφίμων, όπως στα εσπεριδοειδή, τα πράσινα λαχανικά, το μπρόκολο και τις πιπεριές.

Τροφές που περιέχουν χαλκό,Βιταμίνη Α,Ψευδάργυρο,Βιταμίνη Β: Παρόλο που το σώμα τον χρειάζεται σε μικρές ποσότητες, ο χαλκός αποτελεί απαραίτητο συστατικό για το μαύρισμα, καθώς συμβάλλει στην παραγωγή της μελανίνης και της ελαστίνης (πρωτεΐνη του δέρματος). Υπάρχει στα στρείδια, τα οστρακόδερμα, το κρέας (ιδιαίτερα στο συκώτι), καθώς και στα μανιτάρια. Η Βιταμίνη Α που περιέχεται στα γαλακτοκομικά προϊόντα, το αυγό, το βούτυρο, τα λιπαρά ψάρια και το συκώτι, συντελούν στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Ο Ψευδάργυρος συμβάλλει στην ανάπλαση των ηλιακών εγκαυμάτων και στην επούλωση του δέρματος. Πολύ καλές πηγές ψευδαργύρου είναι τα στρείδια και τα οστρακοειδή, το κόκκινο κρέας, τα φιστίκια, το συκώτι του μοσχαριού, το αυγό, τα καρύδια, το κοτόπουλο, ο μαϊντανός, το ψωμί ολικής άλεσης, τα φασόλια, το ταχίνι και το καλαμπόκι. Η βιταμίνη Β5 (παντοθενικό οξύ) ελαττώνει τις φλεγμονές που προκαλούνται στην επιδερμίδα από την επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας. Περιέχεται στους ξηρούς καρπούς, το αυγό, τα μανιτάρια και το ρύζι.

Πράσινο τσάι: Πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι το πράσινο τσάι, το τσάι του βουνού, το φασκόμηλο αντιδρούν στα δυσμενή αποτελέσματα της UV ακτινοβολίας στο δέρμα. Σας προστατεύουν από τις ακτίνες UVA και UVB, λόγω των πολυφαινολών και του αντιοξειδωτικού τους περιεχόμενου.


Με σύμμαχο την σωστή διατροφή, μισή ώρα ηλιοθεραπείας την ημέρα με το σωστό για το τύπο δέρματος σου αντηλιακό, αρκεί για να αποκτήσεις το ομοιόμορφο, σοκολατί μαύρισμα που ονειρεύεσαι.